Bayi Kecil Baru Lahir Di Dubai Menggunakan Tangan Kecil Untuk Menarik Topeng Doktor. Wow ! Adakah Petanda Ini Covid-19 Akan Tamat ?

Posted on

Bayi Kecil Baru Lahir Di Dubai Menggunakan Tangan Kecil Dan Menarik Topeng Doktor. Wow ! Adakah Petanda Ini Covid-19 Akan Tamat ?

Pada october 2020 , Seorang bayi yang baru lahir di Dubai menghabiskan saat-saat pertama dalam hidupnya dengan mengambil topeng doktornya dalam sebuah foto yang menjadi viral di media sosial.

Gulf News melaporkan bahawa Dr Samer Cheaib, pakar sakit puan yang tersenyum dalam foto itu, saudaranya telah melahirkan bayi dan juga saudara kembarnya beberapa minggu yang lalu.

Bapa bayi yang bangga itu sibuk mengambil gambar kelahiran dan berjaya menangkap saat anaknya melepaskan topeng muka Dr Samer.

Dr Samer kemudian berkongsi foto itu di laman Instagramnya pada 5 Oktober dan catatannya telah mendapat lebih dari 35,000 suka dari orang-orang yang terpegun dan teruja oleh sifat bayi yang kecil tetapi hebat.

“Kita semua ingin tanda-tanda (bahawa kita) akan segera menanggalkan topeng itu,” tulis ekspatriat Lebanon dalam kapsyen. Dr Samer memberitahu Gulf News bahawa dia berharap gambar itu dapat menjadi simbol harapan ketika dunia terus memerangi wabak Covid-19. “Saya tidak pernah menyangka akan mendapat sambutan luar biasa terhadap gambar itu. Itu adalah tindak balas spontan dari bayi.

“Ada beberapa positif dalam gambar itu dan saya rasa ia dapat memberi senyuman pada wajah orang yang melihatnya.

“Bayi yang baru lahir itu menginginkan dunia tanpa topeng dan tidak lama lagi kita mungkin memiliki ini,” katanya seperti itu.

Pengguna media sosial tidak dapat menahan diri dari gambar dan mengisi bahagian komen dengan sentimen positif dan emoji cinta.

“Foto tahun ini! Tuhan memberkati, ”tulis seorang pengguna.

“Gambar yang indah dan bermakna,” kata yang lain

Sumber : Malay-Mail

Anda sudah baca , jangan lupa share dan like yer . Terima kasih . 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *