Ridhuan Tee Tidak Dapat Menahan Sebak Sehingga Mengalirkan Air Mata , Seru Umat Islam Pertahankan Zakir Naik

Ridhuan Tee Tidak Dapat Menahan Sebak Sehingga Mengalirkan Air Mata , Seru Umat Islam Pertahankan Zakir Naik

KANGAR: Pendakwah, Prof. Dr. Mohd. Abdullah tidak dapat menahan sebak sehingga mengalirkan air mata ketika menyeru seluruh Muslim serta mualaf agar bersama Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad mempertahankan Dr. Zakir Naik.

Gesaan itu dibuat ketika beliau menjadi panel forum penutup Malaysia Reverts Camp Perlis 2019 di Masjid Al-Hussain, Kuala Perlis di sini hari ini.

Beliau meminta supaya umat Islam tidak membiarkan Dr. Mahathir berseorangan dalam berhadapan pihak-pihak yang terus mendesak pendakwah antarabangsa itu diusir keluar dari negara ini.

“Saya merayu, jangan biarkan Perdana Menteri berseorangan dalam soal ini, kita mesti bersama mempertahankan Zakir. Kalau Zakir diusir keluar, kita tidak akan jumpa dia lagi, tidak akan dengar lagi dakwahnya. Kita mesti bersuara mempertahankan Zakir,” katanya.

Tambah beliau, musuh Islam hanya mencari satu kesalahan daripada ribuan kebaikan yang dilakukan Zakir sebagai peluang untuk mengusir pendakwah tersebut keluar dari negara ini.

Katanya, ramai lagi pihak yang mengeluarkan kenyataan lebih buruk termasuk menggelarkan Melayu sebagai pendatang namun mereka terus bebas bersuara tanpa dikenakan sebarang tindakan.

“Bukalah mata semua, kalau kita tidak pertahankan Zakir, siapa lagi hendak pertahankannya. Mereka pasti akan bertepuk tangan sekiranya Zakir berjaya diusir keluar,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Mohd. Ridhuan juga kesal dengan tindakan sesetengah pihak yang membantah tulisan Jawi sedangkan mereka telah diberikan pelbagai keistimewaan selama ini.

“Hendak ajar Jawi enam muka surat sahaja itu pun mereka bantah. Golongan ini dilihat semakin celupar dan kita jangan tunduk,” katanya. – suaraperak.com

Anda dah baca jangan lupa komen dan share ya,Terima kasih.

Sumber : Indahnyaislam.my

109 comments

      1. Moga Allah memberi kekuatanAn kpd umat Islam yg cintakan agama agung ini mempertahankan Dr Zakir Naik dan tulisan Jawi.

    1. Bangunlah islam.Tegakkan bumi Malaysia bumi islam…Ayuh kita sokong PM Tun memperyahankan Penceramah Zakir Naik. Jgn perduliah mereka kata…teruskan niat memperkasakan tulisan jawi.. Mereka gentar krn mereka takut sbenarnya. ..
      Allahuakbar…

  1. Bangunlah islam.Tegakkan bumi Malaysia bumi islam…Ayuh kita sokong PM Tun memperyahankan Penceramah Zakir Naik. Jgn perduliah mereka kata…teruskan niat memperkasakan tulisan jawi.. Mereka gentar krn mereka takut sbrnya. ..

  2. masyaallah. ramai org dah tesesat sbb dengar ckp orang2 yg bemusuh dengan Islam. sya xsemualie sape2 tapi tlong la saya merayu supaye rakyat yg beragama islam pertahankan agama dan bangsa kite dri ditakluk org bangsa2 yg tidak suka terhadap agama kite. xkan kite nak biarkan negara kite ditakluk seperti zaman2 dlu. sedarlah wahai umat2 islam

    1. Saya menyokong Dr zakir naik meneruskan dakwahnya di negeri ini, tidak diusir keluar dr malaysia. Seorg pendakwah yg hebat yg dpt melahirkan muallaf dari pelbagai bangsa. Muga dr zakir dipermudahkan oleh Allah swt. Amim…

  3. Puak2 kafir sanggup peralatkan tulisan jawi dalam perniagaan mereka…ada yg sanggup gantung tulisan jawi dlm kedai makan mereka…mengunakan terjemahan tulisan jawi didalam pembungkusan produk2 pengeluaran mereka.yg ini kenapa puak2 yg menentang tulisan jawi itu tidak bersuara…

    1. Sesungguhnya puak2 yg menentang Islam benci pada Islam yang bijak. Dr zakir naik adalah pendakwah yg bijak dan sgt tinggi ilmunya. Buta lah hati mereka yg tak dapat melihat kelebihan yg ada padanya yang mengangkat darjat umat islam seluruh dunia…Ya Allah bukakanlah hati2 yg mati utk kembali kpd mu ya Allah…selamatkan dr zakir naik

    2. Ya Allah…aduhai hg nih satu lagi mangkaq…apa kena mengena puak kafir ngan tulisan jawi…orang macam hgla dasar Dr Maszlee nak memasukkan khat ke dalam sistem pendidikan tak dapat dicapai…dingdongzong tu semua dok kaitkan khat ngan agama Islam yg kalau belajar tulisan khat akan diIslamkan…Islam tu indah tp Muslim macam hg la yg bg masalah kat negara dan bgsa. dan komen nih apa kena mengena ngan ZN?

  4. Allahhu akhbar .
    Semoga semua dalam lindungan Allah swt .
    Semoga Allah swt sentiasa beri petunjuk yang lurus kepada umatnya .
    Allahu

  5. Ayuh Umat Islam….
    Masa nie lah kiye nak tunjukkan yg kite sygkan Islam.. Jgn takut, Allah tetap bersama kita semua, sesungguhnya Allah membantu hamba2nya yg Ingt padanya dan agamanya…. Aamiin

  6. Dr zahir naik patut kita pertahanannya kerana beliau seorang pejuang Islam yg tulin kerana sanggup berkorban demi ugama Islam. Tulisan jawi patut dipertahankan kerana itulah sebahagian daripada kalimah Allah ….yg ditinggalkan untuk kita.AAMIN YA RABBAL ALAMIIN

    1. Dr zahir naik sepatutnya kita pertahankan kerana beliau seorang Mujahid pejuang Islam yang hakiki yg sanggup berkorban demi Agama.Tulisan jawi perlu dipertahan kerana ia juga merupakan kalimah Allah yg akan diwarisi oleh generasi yang akan datang.

  7. Kekalkan tulisan jawi itu adelah tulisan nenek moyang Kita …seperti mana bangsa2 lain kekalkan tulisan nenek moyang mereka ……Dr Zakir berceramah tidak ade unsur2 perkauman …..
    Berdakwah utk memberitahu kepada semua orang yg indahnya Islam …seperti mana bangsa2 lain berbangga dengan agama mereka …..

  8. Kekalkan tulisan jawi itu adelah tulisan nenek moyang Kita …seperti mana bangsa2 lain kekalkan tulisan nenek moyang mereka ……Dr Zakir berceramah tidak ade unsur2 perkauman …..
    Berdakwah utk memberitahu kepada semua orang yg indahnya Islam …

  9. Allah SWT maha adil dan maha bijaksana,semoga Allah mengabulkan doa kita agar Dr Zakir Naik terus bermastairin di Malaysia untuk mengembangkan Islam di seluroh pelusuk dunia.

  10. sekiranya kita sebagai umat islam tidak mempertahankan Dr Zakir Naik siapa lagi.. adakah kita ingin melihat setiap perkara yang berkaitan dengan islam sentiasa dihina dan dicerca… apakah kita sanggup melihatnya dengan mendiamkan diri saya sebagai umat islam melayu didalam jiwa ini hanya menunggu perang jihad sahaja sekarang ini demi agama dan pendakwah2 islam biar kita bermandi darah sekali pun tetap akan mempertahankan agama dan pendakwahnya…. semoga Allah S.W.T menguatkan barisan kita sebagai tentera islam bagi mempertahankan agama yang suci ini dan juga pendakwah yang kita ini. Tidak rugi sekiranya kita berkorban demi agama islam yang kita anuti ini untuk dipertahankan.

  11. Sokong PM pertahankan Islam. Love PM love Prof. Riduan Tee, love Zakir Naik love saudara Islam bersatu teguh..😍

  12. saya setuju tuan zakir pijakkn kaki ke Malaysia, klu blh sluruh pelosok dunia… jgn biarkn ayat2 suci AL-QURAN kita hilang,saya sygkn Islam, dlm agama kita tiada pksaan utk memeluk mna2 agama tpi tlglh jgn mnghalang tuan zakir ke Malaysia.. smga Allah mmberi kemenangan kpd tuan zakir Dan smga Allah mmprmudahn urusan tuan zakir dlm mgembangkn syariat Islam sprtimana para nabi kita yg trdahulu…

  13. Apa betul ZN suka syirikan kafirkan bidahkan khurafatkan kaum muslimin..kalau betul ada patut dia dihalau ke arab saudi..biar tenang dia kat nejad..satu geng dia kat saudi yaitu W A H A B Y…

  14. Ape yg dengki sangat dengan Zakir Naik dan tulisan Jawi nih??? Ilmu baik utk dikongsi, yg x sopan seksi2 xelok semua x dek plak nak halau ke hentikan… Xnampak lgsung dua hal ni ancaman pd mana2 pihak melainkan yg sengaja nak cetuskan ancaman. Pull stop!

  15. Sebenarnya musuh2 islam bimbang akan kehilangan penganut mereka. Dakwah Zakir telah bawa ramai kembali kejalan Allah. Justeru itu, mereka berusaha sedaya supaya mencari alasan supaya Zakir dikeluarkan negara ini. Marilah kita beri sokongan & berdoa agar Allah memberi kekuatan kpd Zakir untuk melalui cubaan ini. In shaa Allah..

  16. Umat islam tiada batasan negara. Batasan Negara hanyalah agenda penjajah. Pertahankan umat islam adalah satu kewajipan yg harus menjadi agenda umat islam dimana jua..ayuh kita doakan semoga Dr.Zakir Naik kekal bersama kita.

  17. Ya Allah,,,,tetap kan lah Dr zakir naik di tanah Malaysia ini,,beri kanlah perlindungan n kekuatan pd nya…aamiin….

  18. Diluar madu yang tersangat manis Bagaimana hendak pertahan kan seseorang itu jika racun yang amat berbisa ada didalam nya
    Ia perlu di buang agar tidak membunuh semua jiwa yang ada

  19. BETULLL KITA UMAT ISLAM WAJIBBBB… PERTAHANKAN DR ZAKIR NAIK & PEMBELAJAAN TULISAN JAWI… CUKUP KITA TIDUR SELAMA NI… BAGUN BANGKIT SEMUA… SUPPORT LA DENGAN APA CARA SEKALI PUN…

  20. Subhanallah…
    Semuga diberikan jalan penyelesaiannya.
    Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim
    Allahuakhbar,Allahuakhbar,Allahuakhbar

  21. ujian seorang pendakwah amat besar. inilah ujiannya. kita sebagai umat islam patut bersama2 mempertahankan Zakir Naik supaya tidak diusir. beliau menegakkan agama Islam. Bangunlah umat islam sekelian. buka mata buka hati buka minda..

  22. kafir walaupun minority dpt mengalahkan Muslim yg majority.. kafir bersatu dlm semua isu.. muslim pula susah utk bersatu walaupun Allah & Rasulullah menyuruh umat islam bersatu . tp ada muslim yg engkar.. tak patuh pd suruhan Allah & Rasulullah krn mrk lbh cintakan dunia. perang uhud memberi iktibar tp mrk tak pernah mengambil pengajaran

  23. Insyallah Allah swt ada brsama umat kita dlm prjuangan ini..semoga Allah swt mprmudah kn sgala jihad kita dgn kbnaran demi menegakkn agama islam yg suci…”Allahuakbar 3×

  24. Semoga golongan pendakwah ini dipermudahkan…. Islam adalah agama yang benar disisi Allah… Oleh yang demikian kita wajib mempertahankan para Ulamak seperti Dr. Zakir… Sesungguhnya peyampaian hujah beliau bukan direka2 melainkan ilmu pengetahuan yang luas dan teori yang benar berpaksikan suruhan dan larangan Allah S. W. T secara nyata dan jelas tertulis dalam Al Quran dan Hadis….

    1. Setuju…harus mendengar dgn dada yg lapang dan minda yg terbuka baru boleh faham apa yg disampaikan adalah dari AlQuran 👍

    2. Setuju…harus mendengar dgn dada yg lapang dan minda yg terbuka baru boleh faham apa yg disampaikan adalah dari AlQuran 👍

  25. masyaallah. ramai org dah tesesat sbb dengar ckp orang2 yg bemusuh dengan Islam. sya xsemualie sape2 tapi tlong la saya merayu supaye rakyat yg beragama islam pertahankan agama dan bangsa kite dri ditakluk org bangsa2 yg tidak suka terhadap agama kite. xkan kite nak biarkan negara kite ditakluk seperti zaman2 dlu. sedarlah wahai umat2 islam

  26. Pd yg bukan Muslim kalau dah dengar ceramah Zakir Naik, tahniah…anda dah selangkah ke arah dunia Islam..

    Tapi saya sebagai Muslim menentang keras jika ada yg ingin menghalau Zakir Naik ke India…

  27. Saya tidak begitu mengerti bahasa malaysia, tapi saya yakin dan percaya bahwa Zakir naik pendakwah di pihak yg benar.

  28. Bersatulah umat Islam pertahankan Dr Zakir Naik bersama pm Tun Mahathir, kerana kesatuan ummah di bawah agama Tauhid amat digeruni selain umat Nya dan di akui oleh bangsa2 ini sendiri. Bangkit lah.. Pelajari lah kekuatan angkatan Islam 1400 tahun lalu yg digeruni bangsa Yunani, Rom, Parsi di Zaman Nubuwwah.. Teladani lah kisah para sahabat seperti Khalid Al Walid (pedang Allah). Bangkitlah kita sudah di fasa akhir zaman.
    Carilah sumber YouTube untuk kenali semangat Islam Khalid Al Walid dan para sahabat sebagai tauladan.

  29. Pertahankan Dr Zakir Naik supaya terus berada di bumi malaysia, teruskan tulisan jawi, tentang puak puak kafir habis habisan.

  30. Sama-samalah kita pertahankan perjuangan Tun mempertahankan Zakir Naik.. kita sebagai umat islam seharusnya menyokong sesama Islam..

  31. Ya Allah semoga Allah tolong kita dari kaum kafir yg nak menghancurkan umat islam… Ya Allah permudahkanlah… Aamiin3…

  32. ALLAHU AKBAR
    INI BUMI ALLAH SWT..BKN HAQ MANUSIA..
    ISLAM BRSAUDARA..DGN KSIH SYG…BKN MGHANCURKN SAUDARA SEAGAMA SDIRI…

  33. I amazed that his words have been taken out of context. A metaphorical statement we’re made into racial propaganda to simply eliminate him from this earth through very deceiving and conniving strategies by the enemies who fear of TRUTH.

  34. Adakah tulisan jawi itu milik sepenuhnya islam? Kafir yang saudara maksd kan ini penganut2 agama selain islam? Mohon bagi pencerahan yg telus dn tidak bias.tq

  35. Allah Swt,selalu bersama dgn org2 yg beriman,semoga Dr Zhakir dilindungi Allah Swt,dan umat Islam sejati aamiin3 ya rabbal alaminn

  36. Kita dengan Iman yg sedikit ini sama sama lah berdoa kehadrat Allah swt bermohon agar Islam tetap kukuh di hati dan diri kita bersama sama insan lain yg beriman. Semuga kita tidak tergolong dlm manusia2 yg ternyata Munafik dan lari dari kebenaran hukum dan peraturan Allah dan Rasulnya… Berbaik dgn manusia yg kafir bukan mengikut telunjuk mereka sehingga meminggirkan hukum dan Syariat dan hukum Allah.

  37. Saya desak PM ambil tindakan keatas mereka yang mau mengusir Zakir Naik dan mereka yang menolak Tulisan Jawi. Tunjukkan ketegasan dan kuasa PM….. Majlis Raja-raja sepatutnya bersama PM dalam kedua-dua isu Ini…..

  38. Yaa Allah Tuhanku Lindungilah Org Muslim di seluruh Dunia dari kejahatan dan Fitnahan org2 Kafir..
    Aamiin..

    *Dr Zakir Naik bukan seorang penjenayah*

  39. Apakah agama islam memang mengajar umatnya untuk menghina agama lain ( non muslim ). Bangga menjadi org muslim tpi blum tentu masuk syurga…

  40. subhanallah wabihamdih…
    hanya du’a kekuatan kita sebagai islam kita hendaklah bersama2x meminta (berdu”a) sepenuh hati n yakin dengan kekuasaan Allah swt melindungi n memberikan kemenangan kepada beliau (Dr.Zakir ) in shaa Allah…kebenaran PASTI kita perolehi…takbirrrrrr!!!

  41. sepatutnya Menteri2 dlm PH kbykannya beragama Islam.mereka sepatutnya memberi kefahaman kpd bkn muslim.Ini berlaku sebaliknya sama2 bersekongkol dgn musuh Islam.dlm isu ini jgn biarkan Tun M berseorangan.ikhtiarkan dan cari jln berusaha membantu beliau

  42. Tanda2 dunia akhir zaman….bersatulah wahai umat Nabi Muhammad SAW. Jgn biarkn agama Islam diperkotak katikkan oleh agama lain yg sememangnya ingin lihat ISLAM itu hancur. Mereka lantang berkata2 kerana mereka khuatir akan lbih ramai lg yg akn convert kpd agama ISLAM. Mereka bimbang Islam akan menguasai dunia. Jgn biarkan agama kita dipijak2 dan dipersenda oleh agama lain. Ayuh….mari kita beramai2 mmbuat solat hajat dan berdoa kpd Allah SWT supaya DZN tidak dihalau dr Malaysia. Dan semoga Allah memberi petunjuk dan hidayah kpd ‘mereka2’ itu.

  43. Kita kena mempertahankan penceramah ulung dr zakir dari di usir dari negara kita..jangan biarkan org2 kafir berkuasa di dalam malaysia..setiap muslim atau mualaf mari kita berdoa kepada Allah SWT..Semoga Di permudahkan segala urusan Dr Zakir Naik..Insyaallah

  44. Muslim yang tidak suka kepada Zakir Naik adalah munafiq, daripada anda munafiq lebih baik anda keluar dari Islam, silakan cari agama selain Islam

  45. Dimanakah raja2 yg mempertahankan
    (Agama)
    Bangsa
    Negara
    Dimanakah org melayu kuat2?
    JOM LAH KITA BERSAMA BANGKITT DAN BERSEPAKAT…INI NEGARA KITA,bukan negara pendatang yg tak sedar diri..maaf

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *