Khabar duka “Utazh Aishah dijemput Allah,dalam tragedi itu” Ambil 4 Jam untuk keluarkan mangsa .

Salam takziah

Pihak bomba mengambil masa lebih empat jam untuk mengeluarkan m4yat seorang wanita yang terse.pit selepas kereta dinaiki terper0sok dibawah lori dalam kemaIangan di hadapan sebuah restoran di Jalan Ipoh-Lumut di sini, hari ini.

Dalam k.ejadian itu, mngsa Noor Aishah Mohd Tahir, 26, ma.ut di lokasi k.ejadian aklbat p4rah di bahagian kepaIa.

Ketua Zon 1 Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Perak, Nor Rasidamayati Abd Rasid berkata, pihaknya menerima panggilan kece.masan pada jam 10.28 pagi.

Katanya, sebaik tiba di lokasi k.ejadian didapati sebuah kereta Proton Persona berada di bawah Iori yang mana seorang mngsa wanita berada di dalam kenderaan itu.

“Tlndakan awal yang diambil adalah membersihkan tumpahan minyak dan mem0tong punca eIektrik bagi memastikan 0perasi berjalan dengan selamat.

“Pada awalnya pasukan bomba mengh4dapi sedikit kesvkaran untuk mengeluarkan mngsa kerana kereta terb4bit dihe.mpap Iori yang membawa muatan palet ayam,” katanya ketika ditemui pemberita di lokasi k.ejadian di sini, hari ini.

Nor Rasidamayati berkata, pihaknya terp4ksa menggunakan kren untuk mengalihkan lori sebelum mengeIuarkan m4yat mngsa.

“0perasi dengan kekuatan tujuh anggota mengambil masa selama empat jam setengah untuk melakukan mengeIuarkan mngsa dan 0perasi selesai sepenuhnya pada jam 2.08 petang,” katanya.

Menurutnya, difahamkan lori berkenaan dari Lebuhraya Ipoh Iumut menghala keluar ke Meru, manakala kenderaan mngsa dari sungai Siput hendak menghala ke B4tu Gajah.

“Mngsa mengaIami kecede.raan paling tervk di kepaIa dan setakat ini pvnca kemaIangan masih dalam si.asatan pihak poIis.

“Sewaktu bomba tiba, pemandu lori sudah meIarikan diri dan poIis dalam pr0ses mengesan pemandu lori berkenaan,” katanya.

Lebih memiIukan rata2 kenalan arwh Aishah menyifatkan arwh seorang yang sangat baik dan taat kepada kedua ibu bapanya. Pmergi1annya amat mngejutkan ramai.

Akhir Kata

Salam takziah, semoga keluarnya arwh Aishah kuat dan tbah atas kehiIangan anak tersayang. InsyaAllah syurga tempatnya. Al Fatihah

Sumber

Leave a Reply

Your email address will not be published.